Arbitrage Reglement

Ben je ingedeeld om te fluiten, dan vind je op deze pagina alle informatie wat betreft het arbitragebeleid van MHC Steenwijk en de spelregels voor zowel veld- als zaalhockey.

Bovendien gelden als je bent ingedeeld de volgende regels:

1. Bij verhindering moet de scheidsrechter zelf vervanging regelen en dit uiterlijk de woensdag voor het spelweekend doorgeven via [email protected].

2.Indien je niet komt opdagen, word je daarna twee keer extra ingedeeld en ontvang je een formele waarschuwing.

3. 15 minuten voor aanvangstijd moet je aanwezig zijn en je melden bij de wedstrijdtafel.

4. Scheidsrechters dragen, indien mogelijk, de in het clubhuis aanwezige oranje scheidsrechtersjas/vest.

5. Neem je eigen fluit mee als je die hebt.

6. Zorg voor het invullen van het wedstrijdformulier.

7. Neem je scheidsrechterskaart mee, met daarop je scheidsrechterskaartnummer.

8. Kijk voor de wedstrijd welk team je moet fluiten en welke spelregels daarbij horen.

Spelregels drietal-hockey

Spelregels zestal-hockey