Introductie & historie

De Mixed Hockeyclub Steenwijk is opgericht op 9 juli 1975 en is de enige hockeyvereniging in Steenwijk.

De club beschikt over een schitterende en zeer moderne sportaccommodatie bestaande uit twee kunstgrasvelden en vier kleedkamers. De kantine van het clubhuis doet meer denken aan een lounge bar dan aan een sportkantine en alleen daarom al ga je voor je plezier een versnapering halen. Voor een ieder, jong of oud, prestatie- of recreatiegericht is er wel een plek te vinden.

Ons uitgangspunt is dan ook dat iedereen presteert naar beste kunnen. Één ding hebben ze gemeen, liefde voor de hockeysport en enthousiasme voor de club.

De vereniging stopt veel energie en tijd in haar jeugd en heeft zodoende een beleid ontwikkeld en vastgelegd. Daarbij staan spelniveau en spelplezier hoog in het vaandel. Sportiviteit, gezelligheid, prestatiegerichtheid, betrokkenheid en duidelijkheid zijn de pijlers waarop de MHC Steenwijk is gebouwd. Spreekt u dat aan, lees ons ABC-INFOboekje met daarin meer informatie over de club.