30 Augustus

Coronamaatregelen MHC-Steenwijk

Corona maatregelen MHC Steenwijk; Sportpark De Nieuwe Gagels

MHC Steenwijk volgt de richtlijnen van de overheid en de veiligheidsregio. NOC*NSF en de gezamenlijke sportbonden hebben daarnaast ook specifieke richtlijnen voor de sport opgesteld. De KNHB heeft deze richtlijnen en maatregelen vertaald naar de hockeycompetitie. Lees hier ter voorbereiding van een bezoek aan onze hockeyclub alle maatregelen en richtlijnen.

Het is belangrijk dat we allemaal onze verantwoordelijkheid nemen: de vereniging, spelers, vrijwilligers én toeschouwers. Zodat we er samen voor zorgen dat we de competitie kunnen spelen op een veilige en verantwoorde manier.

Naast de bovengenoemde maatregelen dient iedereen bij een bezoek aan ons sportcomplex met de volgende zaken rekening te houden:

- Wedstrijden starten/eindigen niet gelijktijdig op veld 1 en 2;

·Mocht de wedstrijd uitgelopen zijn, dan zo spoedig mogelijk na afloop het veld verlaten.

·Het volgende team mag pas het veld op, als het gehele vorige team het veld heeft verlaten.

·Geef elkaar hierbij de ruimte!

- Wedstrijden mogen alleen starten wanneer het DWF volledig is ingevuld;

·Dit was altijd al verplicht, maar nu nog noodzakelijker vanwege mogelijke bron- en contactonderzoek bij besmettingen.

·Vermeld ook de namen van de begeleiding op het DWF.

- De line-up/shake hands en fysieke felicitaties na de wedstrijd zijn NIET toegestaan;

- De arbitrage laat de teams zich opstellen om vervolgens de wedstrijd van start te laten gaan;

- De toss is toegestaan mits de arbitrage 1,5 meter afstand houdt;

- De yell/huddle is toegestaan bij junioren teams, bij senioren is het NIET toegestaan (of alleen op 1,5 meter afstand van elkaar);

- De begeleiding van juniorenteams mag NIET bij de spelers in de dug-out zitten;

- Bij seniorenteams moeten de wisselspelers en begeleiding vooraf aan de wedstrijd, tijdens rustmomenten, in de dug-out en na afloop van de wedstrijd de afstandsregels hanteren;

- De kleedkamers zijn gesloten:

·Omkleden/douchen is NIET mogelijk op de club.

·Alleen de toiletten zijn open.

- Het clubhuis is geopend voor het kopen van versnaperingen;

·Er mogen een maximaal aantal personen tegelijkertijd in het clubhuis.

·Registratie van naam en mobiel nummer is verplicht volgens de Horecawet.

·Volg de aanwijzingen op van de barmedewerkers en/of belijningen op de vloer.

- Op het complex mogen maximaal 250 personen tegelijkertijd aanwezig zijn (dit aantal is exclusief spelers/begeleiding/vrijwilligers).

·Zo gauw de wedstrijd is afgelopen telt de speler mee als toeschouwer. Verlaat daarom zo spoedig mogelijk na de wedstrijd het complex!

·Het verzoek is om per speler maximaal twee toeschouwers mee te nemen. o Het publiek dient 1,5 meter afstand van elkaar te houden en de looplijnen en aanwijzingen op te volgen.

·Samenscholing onder de afkapping van het clubhuis is NIET toegestaan. Ook niet bij slecht weer.

- Er is een coronaverantwoordelijke aanwezig;

·Voor vragen kan je bij hem/haar terecht.

·Iedereen dient de aanwijzingen van hem/haar op te volgen.

Namens het bestuur van MHC Steenwijk, bij voorbaat dank voor de medewerking. Ondanks alles heel veel hockeyplezier gewenst!!!