25 September

Corona update

Dag MHC-ers,

Gelukkig kunnen er ondanks Corona weer wedstrijden worden gespeeld. Hoe mooi was het weer en de belangstelling rondom de velden!

Maar…..  we moeten dit samen doen met Corona.

De afgelopen 2 weekenden hebben we een aantal situaties opgemerkt die niet aansloten bij de voorwaarden die zijn bepaald door de deskundige instanties.
En dat ondanks de inzet van een aantal vrijwilligers van de club die diverse maatregelen hebben genomen en mensen in de wandelgangen hebben aangesproken op hun gedrag en verantwoordelijkheid.

Wat ons erg teleurstelt is dat vrijwilligers die een beroep doen op verantwoordelijkheid en mensen aanspreken op hun gedrag, niet serieus worden genomen en zelfs worden uitgelachen. Respectloos!!

Ondanks de berichtgeving via mail en diverse social media naar ouders en leden en vermeldingen op de website, blijkt het in de praktijk toch moeilijk te zijn om een paar noodzakelijke regels consequent toe te passen.

Daarom nogmaals deze regels:

• Houd die 1,5 m afstand in de gaten, dit geldt voor zowel leden, ouders maar ook de toeschouwers

• Desinfecteer/ was met enige regelmaat je handen

• Let op de uitgetekende looplijnen in het clubhuis en volg die ook op

• Als je klaar bent met de wedstrijd ben je dus toeschouwer!

• Blijf niet hangen als het niet nodig is

Let wel, dit moet door ons allen nageleefd worden!

Vanuit de gemeente Steenwijkerland hebben wij inmiddels een eerste waarschuwing ontvangen voor het niet naleven en handhaven van de richtlijnen/regels. Bij een herhaalde waarschuwing volgt er een geldboete (die kan oplopen tot meerdere duizenden euro’s) en sluiting van de club.

Wij als bestuur hebben niet gekozen voor deze situatie en de regels niet zelf bedacht en hebben jullie hulp nodig om zo goed als mogelijk regels toe te passen.

Hierbij dan ook de oproep voor vrijwilligers die als Corona verantwoordelijke op de zaterdagen en/ of zondagen rond lopen om te handhaven. Er zijn tot nu toe 2 vrijwilligers die hulp hebben aangeboden, om de komende tijd goed te kunnen handhaven zullen er meer vrijwilligers bij moeten komen!

Vele handen maken licht werk!

Indien er niet voldoende vrijwilligers zijn, zullen we het clubhuis tot nader order moeten sluiten!

Als we sancties en de daarbij horende sluiting van het clubhuis willen voorkomen, zullen we met elkaar er voor moeten zorgen dat wij ons houden aan de afspraken zoals bekend bij een ieder.
In de emotie van de sport is het mogelijk dat je er niet altijd bij stil staat de Coronaregels na te leven, dus durf elkaar daar op aan te spreken en accepteer dit vooral ook van anderen.

Alleen samen komen we door deze periode!

Bestuur MHC Steenwijk