17 September

Geslaagde Clinic!

Drukke en geslaagde hockeyclinic door hockeyinternational Glenn Schuurman.

Woensdag 12 september hebben de jeugdleden van MHC Steenwijk samen met vrienden en vriendinnen een zeer geslaagde clinic gekregen van Glenn Schuurman. Er waren ruim honderd jeugdigen naar het hockeyveld gekomen om tips en trucs te krijgen van honderdvoudig international Glenn Schuurman.

Schuurman (27 jaar) verdediger van HC Bloemendaal en het Nederlands elftal speelt al ruim 8 jaar voor Bloemendaal en sinds november 2012 in het Nederlands elftal. Met Oranje heeft hij deelgenomen aan de Olympische Spelen in Rio de Janeiro waar een 4e plaats werd behaald. Daarnaast is hij met het Nederlands elftal 2x Europees kampioen geworden en heeft hij éénmalig de Champions Trophy gewonnen. Afgelopen jaar heeft Schuurman samen met HC Bloemendaal de Euro Hockey League gewonnen.

Van deze honderdvoudige international wilde de Steenwijkse hockeyjeugd graag wat leren! En dus was er volop gelegenheid om de nodige hockey-skills  te demonstreren en aan te leren. Dit werd met veel enthousiasme ontvangen. Er waren verschillende oefeningen die gevolgd konden worden. Zo konden de jeugdleden testen hoe snel ze een bal konden pushen, onderling een  partijtje spelen met verschillende sticks en behendigheidsoefeningen.

Tussentijds en na afloop was het mogelijk om met Schuurman op de foto te gaan of een handtekening te vragen. Hier is gretig gebruik van gemaakt en werden verschillende sticks en shirts voorzien van een krabbel.

De clinic is mede mogelijk gemaakt door de Rabobank. Tijdens de clinic is bovendien het nieuwe sponsorcontract ondertekend door Raymond van Oers, manager private banking van de Rabobank en voorzitter Karen Langevoort van MHC Steenwijk. Langevoort: ‘Ook voor de komende drie jaar is Rabobank weer hoofd- en shirtsponsor van alle 12 jongste jeugd- en juniorenteams van onze club. We kennen elkaar al jaren en Rabobank staat altijd voor ons klaar bij activiteiten en evenementen rondom de mooie hockeysport. Daar zijn we erg blij mee!’.

Na afloop was er applaus voor Glenn Schuurman en de organisatoren/vrijwilligers van deze zeer geslaagde middag.

Iedereen die zin heeft om te komen hockeyen is van harte welkom bij MHC Steenwijk. Voor meer informatie kan je contact opnemen via [email protected].