17 Maart

Update coronavirus 17 maart 2020!

Nieuws afbeelding Hallo MHC-ers,

Er is weer een update van de KNHB gekomen ivm corona, die wij bij deze met jullie delen:

Naar aanleiding van de actuele ontwikkelingen met betrekking tot de indamming van het coronavirus in Nederland heeft de KNHB gevolg gegeven aan de oproep van het RIVM, de Nederlandse overheid en NOC*NSF. Alle competitiewedstrijden zijn daarom afgelast tot en met 6 april a.s. Dit betreft een maatregel die voor alle teams is genomen ongeacht niveau en competities.

De afgelopen dagen ontving de competitieleiding van de KNHB de nodige vragen over het inhalen van de afgelaste wedstrijden. Op dit moment is het helaas nog niet mogelijk om aan te geven hoe en wanneer deze wedstrijden ingehaald worden. Het inhalen van de wedstrijden is bijvoorbeeld afhankelijk van de ontwikkeling van het coronavirus in Nederland. De situatie wijzigt op dit moment per dag. Daarom zijn nog diverse scenario’s mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan hervatting van de competitie na 6 april a.s. maar ook aan langer uitstel van een herstart.

Mocht het mogelijk zijn om weer te gaan spelen na 6 april, dan verwachten wij dat er gedurende het paasweekend (11-13 april) nog geen competitie wordt gespeeld. Op die manier kunnen teams zich gezamenlijk voorbereiden. Het is mogelijk dat de competitieperiode wordt verlengd en er langer wordt doorgespeeld dan normaal.De competitieleiders werken op dit moment diverse scenario’s uit en houden de actuele ontwikkelingen scherp in de gaten.

Eerder al vroeg de KNHB de hockeyverenigingen met klem om per direct alle hockeyactiviteiten (trainingen, bijeenkomsten etc) af te gelasten, ook als deze bijeenkomsten/trainingen minder dan 100 personen betreffen.

Alle beschikbare informatie over de invloed van het coronavirus op de hockeysport lees je hier. Daar vind je ook antwoorden op veelgestelde vragen over dit onderwerp. Daarnaast verwijzen we je ook graag naar het speciale dossier over het coronavirus van NOC*NSF.

Zodra er meer duidelijk is, zullen de verengingen worden geïnformeerd.