7 Oktober

Zaalseizoen MHC-Steenwijk

Beste MHC-lid,

Recentelijk neemt het aantal COVID-besmettingen regionaal en landelijk toe. Binnen de club is zodoende met de verschillende betrokkenen overleg geweest over het zaalhockeyseizoen. We zijn tot het volgende besluit gekomen.

Dit jaar zullen zowel de jeugd als de senioren teams van MHC Steenwijk niet deelnemen aan de zaalhockeycompetitie en -trainingen. Voor de Jongste Jeugd teams zullen er wel zaaltrainingen worden verzorgd. Overige teams trainen door op het veld.

De reden hiervoor is dat gezondheid en veilig sport beoefenen voor ons als club voorop staat. Ondanks het feit dat de risico's niet volledig te overzien zijn en de KNHB vooralsnog de zaalcompetitie wel laat doorgaan, zijn wij van mening dat het veilig faciliteren van zaalhockey onvoldoende kan worden gegarandeerd. De indoor setting waarin meerdere teams en clubs bij elkaar komen, brengt een verhoogde besmettingsrisico met zich mee voor spelers, begeleiders, trainers en scheidsrechters. Verder is het handhaven van de RIVM-richtlijnen en Coronaprotocollen op de gehuurde locaties als club in de praktijk niet uitvoerbaar.

Wij begrijpen dat voor veel leden deze beslissing een teleurstelling is en daarom gaan we er alles aan doen om met een goed alternatief buitenprogramma te komen. Hierover binnenkort meer.

Met vriendelijke groet,

Het bestuur van MHC-Steenwijk