8 Oktober

Wedstrijdverslagen Dames 1

Nieuws afbeelding Hoe gaat het bij Dames 1?

Onderstaand de wedstrijdverslagen van de afgelopen weken. Houd de site in de gaten; er worden regelmatig nieuwe verslagen geplaatst!

4 oktober: Steenwijk tegen Goor!
Onderweg naar Goor, een uur 20 minuten. Was een pittige rit!
Eenmaal daar aangekomen was de wind wat harder gaan waaien en werd het best wel fris. Ivm de corona maatregelen moesten we in de hal van het clubhuis van Goor ons omkleden. Snel omkleden en een plek zoeken om de bespreking te starten.
In de bespreking werd gezegd dat we net zo fel moesten zijn zoals tegen Leeuwarden hadden gespeeld en meer met elkaar moeten gaan praten tijdens de wedstrijd.
Steenwijk kwam met goede moed het veld op. Het fluit signaal ging af en steenwijk gaf meteen hoge druk, iedereen zoekt zijn man op en bleef daar strak opstaan. Steenwijk stond goed te hockeyen tegen Goor en we merkte dat Goor pittige meiden waren waar helaas de scheids niet tegen floot. Maar Steenwijk liet de koppen niet zakken en speelde sterk en goed door waardoor eerste kwart 0-0 bleef.
2de kwart begon Steenwijk weer even sterk. Waaronder uiteindelijk een opening voor Concha in de cirkel kwam en met een prachtige backhand slag de bal in het doel sloeg. 1-0 voor Steenwijk!
Goor raakte gefrustreerd tot zo ver dat het een duw en trek wedstrijd werd. Maar Steenwijk bleef er boven staan. Toch sloeg de moeheid bij Steenwijk in waar een strafcorner tegen uitkwam. Steenwijk liep goed uit maar helaas kwam er toch een doelpunt uit voor Goor: 1-1
4de kwart is Steenwijk weer op ademen gekomen en spelen we goed, fel en sterk! Goor raakt nog meer gefrustreerd waardoor en trekken en duwen niet minder op werd. Met veel gedoe en gerommel kreeg Anke de bal in het doel maar werd het doelpunt afgekeurd omdat daar voor al een shoot werd gezien door de scheids. Stand blijft 1-1, de spanning is om te snijden. Goor was af en toe grof gebekt naar Steenwijk of scheids. Steenwijk bleef fel door spelen en heeft nog enkele kansen gehad maar helaas viel er geen doelpunt meer.

Eindstand 1-1

Zondag 27 September, wedstrijd D1 Dieren - D1 Steenwijk.

Na een week van evalueren en goed trainen begon Steenwijk vandaag gefocust aan de wedstrijd tegen Dieren dames 1. In het eerste kwart had Steenwijk de overhand, maar het doelpunt wilde nog niet vallen. In het tweede kwart gaf Dieren hogere druk op de achterhoede van Steenwijk, waardoor Steenwijk zoekende was. Door een fout in de opbouw van Steenwijk kon Dieren profiteren en maakten via een goed uitgespeelde aanval de 1-0. Steenwijk liet echter de koppen niet hangen en pakte de draad weer op. Na een goed overleg in de rust ging Steenwijk er weer met goede moed tegenaan. Er volgden meerdere kansen van Steenwijk, maar de 1-1 bleef uit. Steenwijk bleef doorgaan en zette goede aanvallen op. Dit leverde in het vierde kwart een strafcorner op, waaruit Marloes Heegsma de 1-1 scoorde. Met nog 5 minuten op de klok was het vechten voor de 1-2, maar dit zat er niet in. Met een eindstand van 1-1 gaat Steenwijk tevreden van het veld.