15 Februari

Geslaagde clinic!

Nieuws afbeelding Jeugd van MHC krijgt clinic van Bovelander & Bovelander hockeycamps en clinics

Afgelopen maandag, voorafgaand aan de Sportverkiezingen van Steenwijkerland, werd er in De Meenthe een hockeyclinic gegeven aan verschillende jeugdteams van MHC Steenwijk. Anderhalf uur lang zette Dhymara Lacroes, speelster in de hoofdklasse bij Almere, de jongens en meisjes van MHC flink aan het werk.

De gemeente Steenwijkerland bood MHC deze clinic aan in het kader van de Sportverkiezingen en het Sportgala later die dag. Dhymara Lacroes verzorgde deze clinic namens Bovelander & Bovelander hockeycamps en clinics. Oud-international Floris Jan Bovelander was zelf ook aanwezig bij de clinic. Hij vertelde de kinderen dat hij vroeger maar liefst drie keer mee heeft gedaan aan de Olympische Spelen. De jeugd van MHC was hier duidelijk van onder de indruk. Vol enthousiasme en fanatisme deden zij hun uiterste best in de sportzaal van De Meenthe.

De gehele maanddag kwam hockey vaak voorbij in De Meenthe. Zo gaf Bovelander als ambassadeur van OldStars walking hockey, zijn visie op de eerste Steenwijkse OldStars informatiebijeenkomst. OldStars is een initiatief vanuit het Ouderenfonds. Zij leveren een bijdrage aan het creƫren van oudervriendelijke sportverenigingen in Nederland. Later was Bovelander ook aanwezig bij het Sportgala, waar mede-oprichter van MHC, Kees Groen, benoemd werd tot sportambassadeur van het jaar.

Bij MHC is het ledenaantal bij de jeugd de laatste jaren groeiende. De jongste jeugd is vooral bij de meisjes explosief toegenomen. Inmiddels melden zich ook steeds meer jongens bij MHC aan. Gedurende het seizoen kunnen meisjes, maar natuurlijk ook jongens, een aantal keren mee trainen om te kijken of hockey een leuke sport voor hen is.
Naar aanleiding van de OldStars bijeenkomst gaat MHC bekijken wat ook zij voor ouderen kunnen betekenen op het gebied van hockey in Steenwijkerland.