16 Juni

Einde van een tijdperk

Einde van een tijdperk dames 1 MHC Steenwijk

Afgelopen zondag speelde het dames 1 team van Mixed Hockey Club Steenwijk haar laatste wedstrijd. Vanaf volgend seizoen blijven er niet genoeg dames over om een eerste senioren elftal te vormen. Om verschillende redenen stoppen de meeste dames met de competitie. Jong dames 1 blijft gelukkig wel bestaan bij MHC.

Zondag 14 juni speelden daarom de meeste dames hun laatste wedstrijd in MHC tenue. Een week eerder hadden de dames zich al veilig gespeeld in de 3de klasse. De wedstrijd van afgelopen zondag werd gespeeld tegen het eerste damesteam van Westerduiven uit Zevenaar. Westerduiven stond 2de in competitie, bij winst zouden zij promoveren naar de 2de klasse. Beide teams waren er dus op gebrand om te winnen. Voor de wedstrijd hadden de jeugdspelers van MHC spandoeken gemaakt voor extra support. Ook waren er vele MHC-supporters aanwezig om dames 1 van MHC naar hun allerlaatste overwinning te schreeuwen.

In de voorbespreking werd benoemd om rust te creëren en de dames van MHC hun eigen spel te laten spelen. Maar daarnaast werd ook meegegeven vooral te genieten van 'voor velen' hun laatste wedstrijd. Vanaf het fluitsignaal stonden de dames op scherp en wisten dan ook lange tijd veel kansen te creëren. Maar één kans werd goed benut door Concha van Kampen, die na een mooie soloactie de bal in het net wist te werken: 1-0 voor MHC. Westerduiven maakte niet veel later de 1-1 gelijkmaker. Opnieuw kregen de dames van MHC veel kansen en wisten ze dat ze Westerduiven konden verslaan. Vlak voor de rust werd het dan ook 2-1 voor MHC door een mooi bekeken doelpunt van Cheyenne Termeulen.

In de rust werd gesproken over het goede spel en dat de Steenwijkse dames dit moesten blijven volhouden: 4-4-2 bleef de tactiek. In de tweede helft zwakte MHC echter iets af waardoor Westerduiven snel de 2-2 wist te scoren. Het was nog spannend over en weer maar Westerduiven scoorde in het 3de kwart de 2-3. Eerder werd een goal van Westerduiven terecht afgekeurd vanwege shadow. MHC was gebrand om nog de 3-3 te scoren in het 4de kwart, maar dit mocht niet baten. Uiteindelijk scoorde Westerduiven nog de 2-4 en met deze uitslag zijn zij gepromoveerd naar de 2de klasse.

Na het laatste fluitsignaal vlogen de dames van MHC elkaar in de armen, en hebben ze voor de laatste keer hun publiek bedankt. De meiden die dit team gaan verlaten en jaren voor MHC Steenwijk hebben gespeeld zijn: Loranne Schuiringa, Marloes Binnenmars, Cheyenne Termeulen, Anke Grevelink, Judith Grevelink, Nova van der Zandt, Concha van Kampen, Isa van Kampen, Jenna Maasbach, Frederique Driessen, Kirsten Brouwer, Rachel van Binnendijk, Jade van Silfhout en Maartje Binnenmars.