4 Juni

Nieuwsbrief!

Nieuwsbrief MHC Steenwijk- Juni 2018

Dag allemaal!

De zomer is nog niet eens begonnen en we genieten al van prachtig hockey weer! Nu de competitie ten einde loopt een update met allerlei nieuws vanuit de vereniging.

Heren 1 Kampioen!

Afgelopen zondag was het dan zover; onze heren werden met overtuigende cijfers kampioen! Gefeliciteerd mannen! Het kampioenschap is extra speciaal omdat het team het écht helemaal zelf gedaan heeft. De coaching is namelijk opgepakt door de eigen spelers Stefan en Chris die afwisselend in het veld en langs de lijn stonden. Dat is nog eens een zelfsturend team!

OPENINGSFEEST vernieuwde clubhuis en FKHT op zondag 15 juli

Noteer alvast in je agenda: op 15 juli vieren we een grandioos openingsfeest voor de vernieuwde kleedkamers. Dit wordt gecombineerd met het jaarlijkse Familie en Kennissen Hockey Toernooi. Het wordt een supergezellige dag. De organisatiecommissie is bezig om een spetterend programma samen te stellen voor iedereen in de vereniging, van jong tot oud. Houd de mailbox in de gaten!

Stand van zaken verbouwing

Zoals iedereen kan zien verloopt de verbouwing zeer voorspoedig. Mede dankzij de inzet van vele vrijwilligers die diverse hand- en spandiensten verrichten en de onvermoeibare inzet van Christiaan Gorter vordert het werk gestaag en binnen planning en budget. Binnenkort zit het dak erop, dan kunnen de binnenmuren worden doorgebroken en krijgen we een goede indruk van het eindresultaat. Wist u trouwens dat onze senioren al een aantal keren na de training op vrijdagavond de kantine stofvrij hebben gemaakt? Toppers!

Ledenwervingsacties

We kunnen nieuwe leden gebruiken, dus neem allemaal eens een vriendje en vriendinnetje mee naar de training! Helaas was het op de open dag eind mei erg warm, waardoor veel mensen het zwembad verkozen boven het hockeyveld. Om nieuwe leden te werven is inmiddels een groot plan opgesteld door onze lijncoördinatoren Stefan en Wim. Vanaf het nieuwe schooljaar wordt er hockeyles gegeven op diverse lagere scholen! We gaan meerdere lessen per school geven, en afsluiten met een schoolhockeytoernooi. Daarna verwachten we dat de kids tussen circa 6 en 10 jaar de weg naar onze vereniging nog beter weten te vinden.

VACATURES

1 Schoonmaak van het clubhuis

We hebben een vacature voor het schoonmaken van het clubgebouw. Het betreft de wekelijkse schoonmaak van kantine en kleedkamers, tegen aantrekkelijke vergoeding. Heb je interesse of ken je iemand die dit zou willen doen? Stuur even een bericht aan [email protected]of bel René Lip, 06 51070193

2 Diverse commissieleden

Een aantal commissies kunnen versterking gebruiken. Onder andere de organisatiecommissie, en de jongste jeugd commissie. Het is niet veel werk, leerzaam en superleuk om te doen. Interesse? Stuur even een bericht aan[email protected]of bel Karen Langevoort, 06 39142948.

3 Bestuursfuncties

Binnen het bestuur vinden regelmatig wijzigingen plaats. Heb je interesse in een bestuursfunctie? Laat het dan even weten aan [email protected]of bel Karen Langevoort, 06 39142948.

De AVG komt eraan

De nieuwe privacy wetgeving is ook voor verenigingen van toepassing. Dat betekent dat er achter de schermen allerlei aanpassingen worden gedaan aan het ledenadministratie-systeem (Lisa). Ook krijgt de actieve gebruikers die een autorisatie hebben voor Lisa (ongeveer 20 personen) een bewerkersovereenkomst waarin we expliciet duidelijk maken dat we de gegevens uitsluitend gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Onze secretaris Irene Zwolle is er druk mee. Leuker kunnen we het niet maken.......

Enquêtes

Afgelopen maanden hebben jullie een aantal enquêtes gezien.

De 'denktank' die zich bezighoudt met de vraag hoe we de club nóg vitaler kunnen maken, ook richting de toekomst, heeft iedereen geraadpleegd hoe ze tegen de vereniging aankijken. De resultaten zijn onlangs aan het bestuur gepresenteerd en zullen met alle leden worden gedeeld. Het geeft goede input voor het toekomstig beleid van de club.

En onlangs is ook een enquête rondgestuurd over het rookvrij maken van de vereniging. Op basis daarvan wordt besloten hoe we het besluit om de vereniging rookvrij te gaan maken, zoals in de ALV is besloten, gaan uitwerken.

Tot ziens op 15 juli aanstaande! Namens het bestuur van MHC Steenwijk, Karen Langevoort