3 September

Start seizoen in coronatijd

Nieuws afbeelding Beste MHC-er,

Seizoen 2020-2021 gaat deze week echt beginnen. Een seizoen wat start in coronatijd, een bijzondere tijd met de nodige maatregelen.
Doel is en blijft natuurlijk om samen corona onder controle te houden/krijgen.
Gelukkig is er al de nodige ervaring met trainingen in deze bijzondere tijd. Dat gaat gelukkig goed.

Deze week komt daar de start van de competitie bij. Dat betekent een nieuwe uitdaging voor ons allemaal, om ervoor te zorgen dat we ons met z'n allen aan de regels houden.

Die regels hebben we binnen het bestuur (met dank aan de KNHB) vertaald naar regels voor MHC-Steenwijk.
Dit betekent nog steeds:
- Kom niet met klachten naar de club
- Licht je trainer en coach in als je positief getest bent op corona
- Houdt 1,5 meter afstand
- Was regelmatig je handen
- Gebruik desinfecterende middelen voor handen en materialen

Nu er weer wedstrijden gespeeld gaan worden gelden de volgende regels/maatregelen:
- Binnen de hekken van het veld ben je speler. Zodra je na de wedstrijd buiten het hek gaat, ben je toeschouwer.
- Als coach en/of reservespeler houd je (voor zover dat veilig lukt) 1,5 meter afstand in de dug-out en langs de kant.
- Toeschouwers staan op de aangegeven zijden op 1,5 meter afstand langs het veld.
- Op het complex is met looplijnen aangegeven hoe toeschouwers rond het veld kunnen lopen en staan. Dit is éénrichtingsverkeer. Hou je hieraan. Dus niet snel tegen de richting in teruglopen, maar met de aangegeven richting om het veld de wedstrijd verlaten.
- Rond de dug-outs is een ruimte van 1,5 meter afgezet met lint, zodat de spelers en coaches op veilige afstand van publiek de wedstrijd kunnen spelen.
- Vertrek als toeschouwer het complex zo snel mogelijk na de wedstrijd. Let op: als speler ben je na de wedstrijd toeschouwer!
- Kleedkamers zijn gesloten, dus thuis douchen.
- Toilet kan gebruikt worden, door in de aangegeven richting door het clubhuis naar het toilet te lopen. Ook hier geldt: houd je aan de aangegeven éénrichtingsverkeer.

Door de regelgeving is het voor MHC-Steenwijk niet mogelijk om zitplaatsen in en rond het clubhuis te hebben.
Om zitplaatsen aan te bieden moet er worden gereserveerd, geplaceerd en geregistreerd na een gezondheidscheck en dat handhaven. Dat kunnen we niet van onze vrijwilligers vragen.

De kantine zal open zijn, maar alleen voor afhaal. Ook hier geldt: volg de aangegeven route. Bestel, betaal en loop dan de kantine weer uit naar buiten. Ga met zo min mogelijk mensen in de rij staan en houd in de rij afstand.

Als we zorgen dat we ons met z'n allen aan de regels houden, moet het lukken.
Laten we het vooral ook met elkaar doen!

Iedereen heel veel succes en speelplezier de komende wedstrijden!

Met sportieve groet,

Bestuur MHC-Steenwijk