21 Oktober

Corona Up-date 21-10-2020

Alleen door ons te houden aan deze afspraken kunnen wij een zo veilig mogelijke omgeving creëren bij MHC Steenwijk. Wij vragen iedereen dan ook je hieraan te houden en elkaar erop aan te spreken als dit nodig is.

Let op: er gelden nieuwe maatregelen met ingang van 14 oktober 22.00 uur

Op 13 oktober 2020 heeft ons kabinet nieuwe maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus ingevoerd. Dit heeft ook grote gevolgen voor MHC Steenwijk. Wat ons allemaal natuurlijk raakt is dat de competitie voor iedereen is stilgelegd. Daarnaast blijven ook het clubhuis en de kantine langer gesloten.

We vinden het belangrijk dat al onze leden zoveel mogelijk kunnen blijven sporten, op een veilige en gezonde manier. Het bestuur en de Technische Commissie hebben hierover de volgende afspraken gemaakt.

Junioren en Jongste Jeugd

• Er is geen competitie, oefenwedstrijden tussen teams binnen MHC Steenwijk zijn wel toegestaan.
  • De trainingen gaan door zoals vermeld in het (aangepaste) trainingsschema.
  • Je mag niet kijken bij trainingen of wedstrijden. Ook ouders niet. De kinderen worden bij de ingang van ons complex afgezet en opgehaald.

• Er is geen competitie, ook oefenwedstrijden zijn niet toegestaan
  • Jong Dames 1 en Heren 2 gaan in deze periode samen trainen(zie aangepaste trainingsschema).
  • De recreanten training op de woensdag komt te vervallen.

Er mag getraind worden onder de volgende voorwaarden:

1. In groepjes van maximaal 4 spelers, ieder groepje op een ¼-veld
  2. Het seniorenteam wordt gesplitst in groepjes van 4 per¼-veld . zo zijn er per training maximaal 8 spelers op een ½ veld.
  3. Warming up binnen de gemaakte groepjes op 1,5m afstand.
  4. Binnen de groepjes moet altijd 1,5m afstand gehouden worden, tijdens de training, maar ook bij het betreden en verlaten van het veld en op het complex.
  5. Er mag geen uitwisseling zijn tussen de groepjes, dus ook geen gezamenlijke oefening.
  6. Bij oneven aantallen, groep(en) van 3 personen maken.
  7. Ieder groepje draagt een gekleurd hesje, zo is voor iedereen duidelijk welke spelers bij elkaar horen. De speler neemt het hesje mee naar huis om het zelf te kunnen wassen.
  8. De trainer en aanvoerder zijn verantwoordelijk voor het handhaven van de regels.

Daarnaast blijven ook de bestaande regels gelden!

Algemene afspraken

• Voor alles geldt: gebruik je gezonde verstand!
  • Heb je klachten, blijf thuis en laat je zo snel mogelijk testen.
  • Ga direct naar huis als je klachten krijgt zoals: neusverkoudheid, niezen, loopneus, keelpijn, etc.
  • Ben je 13 jaar of ouder en op vakantie geweest in een land of gebied waarvoor 'code oranje' geldt, dan adviseren wij dringend om 10 dagen in quarantaine te gaan. Ook als je (nog) geen klachten hebt.
  • 18 jaar of ouder: houd 1,5m afstand. Op het hekwerk langs de velden staan op 1,5m markeringen met gele verf. Zodat je kunt zien of je genoeg afstand houdt.

Bestuur MHC Steenwijk

Bijlage